HTML

Camino

Mao kalandjai Kagylós Szent Jakab útján, 800km gyalogosan Spanyolhonban,

Friss topikok

Linkblog

Egy évvel később

2009.08.29. 13:37 :: Mao elvtárs

Eltelt egy esztendő. Az Úton most is sokan járnak, van, akit igyekszem követni. Látom, milyen sokféle motiváció létezik, mennyire másképp éli meg mindenki az egészet. Lehet, ha újra elindulnék, én is másképp látnám. Vágyom rá, de valahol félek attól, hogy túlzottan is más lesz, a régi fényét koptatni fogja.

Szent év jön, ezért jövőre biztosan nem megyek. Talán az északi út, talán más vár rám, és egyre jobban érzem a Gyöngyök Útjának hívását - ez Magyarország legszebb tájain vezet végig és Mariazellben csatlakozik a nemzetközi hálózathoz. A Finisterbe vezető három napos út viszont bizonyosan rám vár. Most, hogy ezt írom, nagyon erősen érzem a késztetést.

Eltelt egy esztendő. Sikeres év volt, még ha nem is alakult minden az elképzeléseim szerint, de azok a problémák, amelyek miatt nekivágtam, ma már nem léteznek. A szó jó értelmében felnőttem.  A cégnek, melyben hat évvel ezelőtt egyszerű alkalmazottja voltam, ma már egyszemélyes vezetője és tulajdonosa vagyok. A lakás, amelyben élek, nagyon szép és el sem tudnék jobb helyen levőt képzelni, sőt, árkategóriájában jobbat sem. Többször utaztam külföldre, kitárult előttem a világ, és úgy általában mindenben jelentősen előre tudtam lépni. Vannak még hibáim, amelyekkel le kell szémolnom, de már sokkal könnyebb minden: végre szilárd alapokat teremtettem magamnak a jövő irányába.

Visszanézve megértem, miért volt fontos, hogy alig volt pénzem, hogy rohantam és lesántultam, hogy volt, amikor engedtem a csábításnak, máskor böjtöltem, akarva vagy kényszerűen. Ha más történik velem, máshogy élem meg. Az is fontos lehetne, gondolom, de akkor és ott az történt, aminek történnie kellett.

Nem a Camino tette ezt velem. Én tettem magammal, abban a közegben, amit az út jelentett. Ezzel ajánlom mindenkinek, aki úgy érzi, hogy eljött a pillanat, amikor mennie kell.

Tamás

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zarandok.blog.hu/api/trackback/id/tr891346223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása